Laserska operacija vena

operacija vena

Laserska operacija vena termalnom ablacijom spada u najsavremenije metode operativnog lečenja proširenih vena. Pod pojmom termalne ablacije podrazumevamo korišćenje toplotne energije, bilo u obliku termalne ablacije (visoka temperatura) ili krioterapije (niska temperatura). Pored toplotne energije u lečenju proširenih površnih vena koriste se i metode primene mehaničke energije (“stripping”, mikro i miniflebektomije, varicektomije) i  primena hemijske energije (sklroterapija).

Operacije termalnom ablacijom spadaju u grupu minimalno invazivnih hirurških procedura kojim se rešava reverzni tok (refluks) krvi iz dubokih vena u površne na mestu njihovih spojeva.

Tretman površnih vena laserom dovodi do zatvaranja oštećenih dugih, magistralnih površinskih vena iznutra pomoću laserske energije. Laser koristi snop guste svetlosti koja zagreva zid vene iznutra i time dovodi do zatvaranja bolesne nefunkcionalne vene. Pod strogom kontrolom ultrazvuka, kroz milimetarski rez, u proširenu venu se ubacuje tanka laserska sonda. Proširena vena se laserskim zrakom potpuno zatvara, cirkulacija se rasterećuje, simptomi proširenih vena nestaju. Preostale, zdrave vene, svojim kapacitetom funkcionalno zadovoljavaju potrebe cirkulacije.

Zatvaranjem oštećenih vena iznutra se izbegava klasično hirurško vađenje vena iz tela, te preusmeravanje toka krvi u zdrave vene, i trenutno rešavamo pacijenta tegoba s venama, kako estetskih tako i funkcionalnih.

Intervencija termalne ablacije površnih vena se izvode u lokalnoj anesteziji, kratko traju (oko pola sata), a nakon intervencije ne zaostaju rane od rezova, nema krvnih podliva, niti ožiljaka, a pacijent je ubrzo radno i socijalno sposoban i navodi naglo poboljšanje simptoma.

Prednosti intervencije termalne ablacije površnih vena u odnosu na klasičnu hiruršku operaciju:

• nije neophodno ležanje u bolnici
  • intervencija je po efikasnosti identična klasičnoj hirurgiji uz manji rizik od komplikacija
  • operacija se izvodi u lokalnoj anesteziji čime se izbegava rizik opšte i regionalne anestezije
  • odličan estetski efekat
  • praktično bezbolan post operativni oporavak
  • brzo vraćanje u redovne dnevne aktivnosti.