• Grčkoškolska 3, 21000 Novi Sad

STRUČNI TIM

Vrhunski lekari i osoblje

STALNE AKCIJE

Popusti na preglede i tretmane
Pozovite : 021/525-261

Operacija analne fisure – Kada je neophodna i kako se izvodi?

Operacija analne fisure

Operacija analne fisure oslobodiće vas neprijatnog problema u analnoj regiji.

Analna fisura predstavlja oštećenje ili uzdužni rascep sluzokože analnog kanala. U 90 odsto slučajeva nalazi se na zadnjem delu analnog otvora, tj. prema kičmi. Samo je mali broj onih koje su lokalizovane na prednjoj strani.

Problem se javlja podjednako kod oba pola. Najčešće od 30. do 50. godine života. Mada se može javiti i kod dece.

Obično nestaje sama od sebe u periodu od 4 do 6 nedelja. Međutim, ako površinsko oštećenje ne zaraste na vreme postoji opasnost da pređe u hronični oblik. Tada se oštećenje sve dublje proteže u tkivo koje usmerava mišić unutrašnjeg analnog sfinktera, te je neophodna operacija analne fisure.

Uzroci analne fisure

Najčešće se analna fisura razvija nakon izrazito tvrdih stolica. U ređim situacijama nastaje kao posledica epizoda prolivastih stolica. Kod pojedinih trudnica se javlja pri kraju trudnoće ili nakon porođaja, jer sluzokoža anusa pri porođaju može da pukne.

Operacija analne fisure

U faktore rizika svrstavaju se pojedine bolesti. Pre svega, Kronova bolest, ulcerativni kolitis i druge inflamatorne bolesti creva. Zatim, polno prenosive bolesti, kao što su sifilis, HIV, humani papiloma virus, herpes i hlamidija. Takođe, oštećanja sluzokože analnog kanala mogu biti izazvana traumom usled analnog seksualnog odnosa.

Kada je potrebna operacija analne fisure?

Oštećenje sluzokože ostavlja mišićno tkivo direktno izloženo uticaju spoljašnje sredine. Zbog toga dolazi do bola, naročito tokom pražnjenja creva. Odnosno, pri prolasku stolice javlja se oštar, jak bol. Kod pojedinih se javlja i pri korišćenju toalet papira.

Bol postepeno prestaje nakon pražnjenja creva, ali ga zamenjuje peckanje u toj regiji. S obzirom da je bol veoma intenzivan neki ljudi odlažu odlazak u toalet, što dodano pogoršava stanje. Bol često prati pojava krvi jarkocrvene boje. Primetna je u stolici ili na toalet papiru.

Kvržica u blizini analne fisure i svrab u analnom području su karakteristični simptomi. Ponekad se mogu javiti i problemi sa mokrenjem, kao što je nelagodnost prilikom mokrenja i potreba za učestalim mokrenjem.

Kako se vrši operacija analne fisure?

Analna fisura se dijagnostifikuje kliničkim pregledom hirurga. Po potrebi obavlja se i kolonoskopski pregled.

Lateralna unutrašnja sfinkterektomija, kako se naziva, operacija analne fisure izvodi se kada medikamenozno lečenje nije dovelo do rezultata ili se problem ponovo javlja.

Operacija analne fisure

Hirurška intervencija obuhvata presecanje dela unutrašnjeg sfinktera kako bi se smanjio njegov tonus. Na taj način se smanjuje tenzija na ivice rascepa, te je olakšano praženjenje creva. Samim tim je omogućeno i zarastanje analne fisure.

Oporavak nakon operacije je brz. Već u narednim danima pacijent se može vrati svojim uobičajenim aktivnostima. Da bi se izbegla pojava zatvora potrebno je unošenje dovoljne količine tečnosti, kao i dijetalni režim ishrane. To podrazumeva ishranu bogata vlaknima. Dok prženu hranu, veoma začinjena jela, mlečne proizvode i sokove od citrusa treba izbegavati.

Nekoliko dana posle operacije preporučljiva je upotreba laksativa i kupanje toplom vodom u sedećem položaju.

Operacija analne fisure u poliklinici Pekić spada u jednodnevnu hirurgiju. To znači da istog dana možete ići kući, a izvodi je vrhunski stručnjak, Prof. dr Janko Pasternak, specijalista opšte i vaskularne hirurgije.

Možemo se pohvaliti i povoljnijim cenama u odnosu na iste intervencije u glavnom gradu.

Hi, How Can We Help You?